Thiruvananthapuram

29°C

Haze

Enter word or phrase

Look for articles in

Last Updated Friday October 13 2017 03:09 PM IST

Jay's company did no wrong, says father Amit Shah

Text Size
Your form is submitted successfully.

Recipient's Mail:*

( For more than one recipient, type addresses seperated by comma )

Your Name:*

Your E-mail ID:*

Your Comment:

Enter the letters from image :

Jay Shah Jay Shah said it isn't a scam, if it was, Jay wouldn't have filed a defamation suit: File photo

Ahmedabad: BJP president Amit Shah Friday said there was no question of corruption in his son Jay Amit Shah's company.

He was referring to a report in the news portal 'The Wire', which claimed that Jay's business fortunes zoomed after the BJP came to power in 2014.

"The question of corruption does not arise in Jay's company," Shah said during a program organized by news channel Aaj Tak.

The BJP chief also came down heavily on the Congress, which had seized on the report to attack him as well as prime minister Narendra Modi.

"Congress has faced so many allegations of corruption. Have they ever filed a criminal defamation or a Rs 100 crore civil defamation suit? Why did they not gather the courage to file such cases.

Jay has filed a defamation suit. He has sought an inquiry (by approaching the court). Now, you can go to the court with the facts," Shah said.

The Congress has demanded an inquiry into the matter, while the BJP called the article defamatory.

On October 9, Jay Shah filed a criminal defamation suit against The Wire in a metropolitan court in Ahmedabad.

In his application, he prayed for "criminal action against the respondents for defaming and tarnishing the reputation of the complainant through an article, which is scandalous, frivolous, misleading, derogatory, libelous and consisting of several defamatory statements."

The seven respondents in the case are the author of the article Rohini Singh, founding editors of the news portal Siddarth Varadarajan, Sidharth Bhatia and M.K. Venu, managing editor Monobina Gupta, public editor Pamela Philipose and the Foundation for Independent Journalism, the non-profit company that publishes 'The Wire'.

In its article, the news website had claimed Jay's firm Temple Enterprise's turnover zoomed by around 16,000 times from Rs 50,000 to around Rs 80 crore in 2015-16 after the BJP came to power in 2014.

Read more at: Latest in Nation | Police case against Dalit writer Kancha Ilaiah for hurting religious sentiments

The opinions expressed here do not reflect those of Malayala Manorama. Legal action under the IT Act will be taken against those making derogatory and obscene statements.

Email ID:

User Name:

User Name:

News Letter News Alert
News Letter News Alert