Thiruvananthapuram

32°C

Partly cloudy

Enter word or phrase

Look for articles in

Last Updated Tuesday April 25 2017 06:29 PM IST

Sleaze talk row: CEO of TV channel, senior journalist granted conditional bail

Text Size
Your form is submitted successfully.

Recipient's Mail:*

( For more than one recipient, type addresses seperated by comma )

Your Name:*

Your E-mail ID:*

Your Comment:

Enter the letters from image :

Sleaze talk row: CEO of TV channel, senior journalist granted conditional bail  Representational image

Kochi: The Kerala High Court Tuesday granted conditional bail to the CEO of a Malayalam TV channel and its senior journalist, arrested for allegedly airing the purported sleaze talks of a state minister, who later quit the Cabinet.

Granting bail to channel CEO and managing director R. Ajith Kumar and its senior scribe Jayachandran, the court directed them to surrender their passports and not to enter the office of the channel for two months.

The court also stipulated that they appear before the investigating officer once a month.

Earlier when their plea came up for consideration on April 12, the high court had declined to grant bail to them.

The court, however, had granted bail to three other accused, including a news reader in the case.

The FIR was lodged under Section 67A of the Information Technology Act, involving the offense of electronic publication or transmission of any material having sexually explicit act or conduct, which entails a five-year jail term and Rs 5 lakh fine on conviction.

Also read: Channel CEO apologizes, says woman scribe volunteered for Saseendran sting

The sleaze in your living room: what they had to say

It was also filed under various penal provisions, including one for hatching a criminal conspiracy under Section 120 B of the Indian Penal Code.

The FIR filed against the staffers concerned had said they had entered into a 'criminal conspiracy' to malign Saseendran.

The accused had aired an audio tape of sleaze talks on the channel and published it on its its Facebook page as well, said the FIR.

Making its debut, the channel had on March 26 aired the audio clip of the purported talks of Saseendran, the NCP representative in the LDF cabinet, with a woman, after which he had resigned the same day.

The channel had later tendered an apology for airing the contents and admitted it was a "sting operation" involving one of its women journalists and not a housewife, as it had claimed earlier.

Your form is submitted successfully.

Recipient's Mail:*

( For more than one recipient, type addresses seperated by comma )

Your Name:*

Your E-mail ID:*

Your Comment:

Enter the letters from image :

The opinions expressed here do not reflect those of Malayala Manorama. Legal action under the IT Act will be taken against those making derogatory and obscene statements.